مطالب جالب و خواندنی
مطالب جالب و خواندنی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

 

لاغری در ماه رمضان, تناسب اندام در ماه رمضان, جلوگیری از لاغری در ماه رمضان

 جلوگیری از لاغری در ماه رمضان

متخصصان به افرادی که برای افزایش وزن و لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام در ماه رمضان به آنها مراجعه می‌نمایند توصیه های را گوشزد می کنند.

متخصصان به افرادی که برای افزایش وزن و لاغر شدن و رسیدن به تناسب اندام در ماه مبارک رمضان به آنها مراجعه می‌کنند مصرف انواع حلیم، کله پاچه، خوراک گوشت ، خوراک کبک و گوشت بزغاله را در وعده  افطار به آنها توصیه می‌کنند.

آنها اعتقاد دارند گنجاندن این مواد به سبد غذایی افراد لاغر به آنها کمک می‌کند که بر لاغری خود در ماه مبارک رمضان غلبه کنند.

 

مصرف شیر برنج، شیرینی هایی مانند باقلوا، قطاب، خوردن پسته، فندق، بادام ، کنجد، و گنجاندن میوه های شیرین به سبد غذایی را از دیگر عوامل موثر در افزایش وزن افراد لاغر در ماه رمضان می دانند.


آیا روزه سبب لاغری می شود ؟
در کسانی که به نحو صحیح روزه می گیرند و دو وعده غذای نسبتاً سبک در سحری و افطار می خورند روزه سبب لاغری می شود . به بیان دیگر ، اگر در هنگام روزه داری یک وعده غذای انسان حذف شود طبعاً کالری دریافتی کمتر از میزان نیاز بوده و برای تأمین مازاد نیاز به انرژی از چربی ذخیره در بدن استفاده خواهد شد و فرد لاغر می شود . اما اگر غذای مصرفی در سحر ، افطار و تا هنگام خواب ، در حد نیاز بدن و یا حتی بیشتر باشد لاغری رخ نمی دهد

 

این چاق شدن در زمان روزه‌داری اتفاق می‌افتد اگر فرد رعایت کالری مصرفی را ننماید و اگر هم در زمان روزه‌داری رعایت کند، بلافاصله پس از اتمام روزه‌داری (پس از ماه رمضان) و آن هم به علت افزایش کالری مصرفی اتفاق خواهد افتاد.

پس راه چاره چیست؟ آخرین اطلاعات علم تغذیه تأکید بر عدم کاهش تعداد وعده‌های مصرفی در طول روزه داشته و بنابراین یک رژیم صحیح در طول ماه مبارک رمضان مشتمل خواهد بود بر: (1) صرف یک وعده غذای سبک پس از اذان مغرب (2) با فاصلة حداقل 2 ساعت صرف شام (3) مصرف سحری

 

روزه و افزایش وزن
برخلاف گروه اول، گروه دیگری که برای افزایش وزن تلاش می‌کنند، سوال می‌کنند که چگونه می‌توانند رژیم خود را طی ماه رمضان ادامه دهند. در پاسخ به این گروه موارد زیر توصیه می‌شود. شما می‌توانید در طول ماه مبارک رمضان هم از رژیم افزایش وزن خود پیروی کنید.

 

برای این کار می‌توانید غذاهای با کالری بالا و حجم کم (با دانسیته انرژی بالا) که بیشتر غذاهای چرب و شیرین هستند را البته با در نظر گرفتن سالم بودن آنها استفاده کنید.برای مثال در سوپ‌های خود خامه اضافه کنید. برنج خود را با کره میل کنید. همچنین می‌توانید به خورش‌ها قدری آرد اضافه کنید تا هم غلیظ‌تر شوند و هم میزان کالری آنها بیشتر شود. استفاده مناسب از مواد غذایی شیرین مانند خرما، شله زرد و انواع فرنی، حلوا و کاچی و شیربرنج‌خانگی با افزودن عسل به آن راه دیگری برای دریافت کالری اضافی است.

 

استفاده از تمام وعده‌ها و میان وعده‌ها در مدت زمان مجاز به دریافت مقادیر اضافی کالری کمک می‌کنند بنابراین به خصوص وعده سحری را از دست ندهید و آن را جایگزین وعده ناهار که حذف می‌شود، بکنید.

[ ۱۳٩٢/٤/٢٥ ] [ ۳:٢٥ ‎ق.ظ ] [ سمانه ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام مرسی که از وبلاگ من دیدن میکنین. برای تبادل لینک کافیه وبلاگ منو با اسم مطالب جالب و خواندنی لینک کنین و یه کامنت بذارین مطمئن باشین که در اولین فرصت که کامنتارو چک میکنم لینک میکنم. البته اسم مورد نظرتون برا لینک رو هم بذارین ممنون میشم و اینکه هر چند دنیای مجازی هست اما من ترجیح میدم دوست خوبی برای دوستان لینکم باشم و زود زود بهشون سر بزنم... آلبته تا اونجائیکه وقت داشته باشم.
موضوعات وب
صفحات اختصاصی
RSS Feed

Online User