مطالب جالب و خواندنی
مطالب جالب و خواندنی 
قالب وبلاگ
نويسندگان
لینک دوستان

هلو غنی از ویتامین آ و پتاسیم است و با توجه به سایر مواد مغذی که دارد، آن را برای سلامتی بسیار مفید و مناسب کرده است. به علت فیبر فراوان، ایجاد حس پُری کرده و برای کسانی که برای کاهش وزن تلاش می کنند، مناسب است.

هلو میوه ای است که ابتدا در چین بوده است و اکنون در سراسر دنیا یافت می شود.

در اواخر بهار و در تابستان از جمله میوه های ثابت سبد میوه ی ایرانیان است.

جالب اینجاست که این میوه از ایران به روم باستان رفته و آنان هلو را " آلو فارسی " یا "prunus persica" می نامیدند .

کمتر کسی از این میوه دوری می کند، پوست آن که سرخی و زردی آمیخته ای دارد ظاهری هوس انگیز به آن بخشیده به طوری که از آن میوه ای محبوب برای همگان ساخته است.

گوشت آن تقریبا سفید و طعم کمی اسیدی دارد و معمولا شرین است.

هلوهایی که گوشت زرد دارند، معمولا شرینی بیشتر( دو برابر) و طعم اسیدی تری دارند


 هلو غنی از ویتامین آ و پتاسیم است و با توجه به سایر مواد مغذی که دارد، آن را برای سلامتی بسیار مفید و مناسب کرده است.

 

هلو منبع خوبی از کاروتن ها، پتاسیم، فلاونوئیدها و قند طبیعی است. همچنین منبع غنی از لیکوپن، لوتئین نیز می باشد؛ لوتئین، رنگ دانه ای است که رنگ قرمز، نارنجی و زرد به سبزیجات و میوه جات می دهد.

به علت محتوای فراوان ویتامین آ و سایر آنتی اکسیدان ها، جلوگیری کننده  از سرطان ها و اکسیدان های حاصل از  آلودگی های محیطی خصوصا دود  سیگار است

این فیتوکمیکال ها، از بیماری های قلب و عروق، تحلیل عضلانی و سرطان جلوگیری می کنند. البته بعضی از افراد به هلو حساسیت دارند، پس باید در خوردن این میوه مراقب باشند. 

 آن چه ما را به خوردن هلو تشویق می کند

* مفید برای شادابی پوست

* تسهیل حرکات روده و برطرف کننده یبوست 

* به علت محتوای فراوان ویتامین آ و سایر آنتی اکسیدان ها، جلوگیری کننده از سرطان ها و اکسیدان های حاصل از  آلودگی های محیطی خصوصا دود سیگار است.

* به علت فیبر فراوان، ایجاد حس پُری کرده و برای کسانی که برای کاهش وزن تلاش می کنند، مناسب است. از طرفی با توجه به  فیبر فراوان آن، برای دیابتی ها و افرادی که کلسترول بالایی دارند، مناسب است. 

* مقدار کمی مواد ادرار آور دارد و  برای کارکرد کلیه ها مفید است.

* مفید در بینایی به علت محتوای فراوان ویتامین آ و پیش ویتامین آن(بتا کاروتن)

* فراوانی ویتامین ث، آن را در پیشگیری از ابتلا به عفونت و در درمان آن و همچنین در کاهش هموسیستئین در افرادی که مشکلات قلبی دارند و هموسیستئین بالایی دارند، بسیار مفید ساخته است.

* حاوی مواد آرامش بخش است و خوردن آن همراه کمی عسل به صورت پخته پیشنهاد می شود. 

به نظر می رسد در شرایط زیر مفید باشد:

اسیدوز

کم خونی

آسم(به شرط عدم حساسیت)

برونشیت

یبوست

پر فشاری خون

سوء هاضمه 

هلو و ورزشکاران

به طور کلی این میوه به علت فراوانی فیبر و آب و کربوهیدرات پیچیده ای که دارد برای ورزشکاران بسیار مفید است چرا که سوخت مناسب در کبد و ماهیچه ها  و انرژی کافی را برای تمرینات طولانی و قدرتی تامین می کند. 

به طور متوسط ، بسته به شدت تمرینات و مدت آن، ورزشکاران تقریبا روزانه حداکثر به 9 گرم کربوهیدرات به ازای هر کیلو از وزن بدن شان احتیاج دارند که معادل 60 تا 70 درصد از کل کالری روزانه شان است و هلو میوه ای است که می تواند از موادی باشد که در تامین این انرژی کارا و مفید باشد.  

[ ۱۳٩۱/٢/٢٥ ] [ ۱۱:۳۱ ‎ب.ظ ] [ سمانه ]
.: Weblog Themes By Iran Skin :.

درباره وبلاگ

سلام مرسی که از وبلاگ من دیدن میکنین. برای تبادل لینک کافیه وبلاگ منو با اسم مطالب جالب و خواندنی لینک کنین و یه کامنت بذارین مطمئن باشین که در اولین فرصت که کامنتارو چک میکنم لینک میکنم. البته اسم مورد نظرتون برا لینک رو هم بذارین ممنون میشم و اینکه هر چند دنیای مجازی هست اما من ترجیح میدم دوست خوبی برای دوستان لینکم باشم و زود زود بهشون سر بزنم... آلبته تا اونجائیکه وقت داشته باشم.
موضوعات وب
صفحات اختصاصی
RSS Feed

Online User